För någon månad sedan reste jag till Israel med Sterling. På vägen hem hade jag beställt en vin bag-in-box. Den fick jag på planet från Ovda, betalade med mitt Amex-kort, och förväntade mig ju att vinet var drickbart. Men si, det var det inte! Vinäger och ättika var vad som fanns i boxen. Alltså skrev jag snällt till Sterling och bad dem betala tillbaka priset för vinet som de inte levererat (de levererade vinäger och ättika vilket jag inte beställt), genom att kreditera mitt Amex-kort. Detta har ännu inte skett. Jag har över huvud taget inte hört från dem. Jag tolkar detta som att de inte är intresserade av att upprätthålla en god relation till kunderna, utan i stället är intresserade av att leverera undermåliga produkter. En sådan firma vill inte jag göra affärer med i alla fall. Vill du? Nej, bojkotta Sterling Airways! – Visst är det mysigt med en egen blogg där man kan få utgjuta sig i stort som smått – och det s.k. vinet utgjöt jag i avloppet, där av allt att döma även Sterling självt hör hemma.