Manfred Gerstenfeld har redigerat och även lämnat några bidrag till en bok om antisemitismen i Norden. Boken heter Behind the humanitarian mask: The Nordic Countries, Israel, and the Jews. Du kan ladda ned den gratis härifrån – och från bildlänken långt ned i högerkolumnen.

Mycket intressant kan du läsa där. Bland annat om Migrationsverket och denna bloggs innehavare (på sidan 40).

En annan mera intressant sak är det Gerstenfeld skriver om något han kallar ”humanitär rasism”. Så här står det:

The attitudes of substantial sections of the Nordic elites are imbued with what might be called humanitarian racism. Several of their human rights organizations, as well, are riddled with such racists. A humanitarian racist is best defined as someone who attributes intrinsically reduced responsibility for their acts to people of certain ethnic or national groups.

This racism is a mirror image of the white-supremacist variety. Humanitarian racists consider—usually without saying so explicitly—that only white people can be fully responsible for their actions; nonwhites such as the Palestinians cannot (or can but only to a limited extent). Therefore, most misdeeds by nonwhites—who by definition are “victims”—are not their fault but those of whites, who can be held accountable. One of the many consequences of this distorted attitude is that nonwhites are falsely perceived as passive victims, never acting, only acted upon or reacting.

As humanitarian racism has hardly been investigated, the many ramifications of this discriminatory attitude are also ignored. One of these is that by considering certain people unable to be fully responsible for their actions by nature, one implicitly degrades them to a subhuman status and ascribes to them characteristics found in animals. They cannot be held responsible because they cannot overcome their urges and are not expected to have rationality or morality.

One among many resulting distortions of humanitarian racism is the confusion of criminals and victims. Another is an inversion of perpetrator and victim. These scantly studied phenomena are related to other false beliefs such as that the problems caused by certain hooligans among non-Western immigrants in European societies are solely the result of socioeconomic factors. Very often criminal inclinations and antiwhite racist ideology are also at play. This, for instance, was the case during the fall 2005 riots in France.

Ignoring minority racism is yet another collateral phenomenon of humanitarian racism. As the former Dutch parliamentarian of Somalian origin, Ayaan Hirsi Ali, put it:

I studied social work for a year in the Netherlands. Our teachers taught us to look with different eyes toward the immigrant and the foreigner. They thought racism was a phenomenon that only appears among whites. My family in Somalia, however, educated me as a racist and told me that we Muslims were very superior to the Christian Kenyans. My mother thinks they are half-monkeys.

The idea that racism only occurs among whites is far from limited to the Netherlands. Jews in the Scandinavian countries have often found out otherwise. Local Muslims have been involved in extreme hate propaganda and in some of the most severe anti-Semitic incidents in numbers disproportionate to their percentage of the population.

Gerstenfeld (ed.), s. 22f.

Sedan kan du läsa vad Maciej Zaremba skriver i DN:

Enligt Brottsförebyggande rådets sätt att räkna är det … inte hatbrott om en invandrare hetsar mot romer eller svarta. Hatbrott blir det först när en svensk gör det. Det skall sägas att man på Brå ogillar denna regel, men tvingas följa instruktioner från Säpo. Som tydligen tar för givet att en hatisk invandrare utgör mindre risk än en svensk.

Själv undrar jag förstås hur Brå bär sig åt för att urskilja de riktiga svenskarna. Det är besvärligt, får jag höra, ”i anmälan finns sällan uppgifter om var någon är född. Så vi går på namnet”.

Hur kan det vara på det viset? Är det endast ”svenskar” som kan ”hata”? Gerstenfeld har en poäng när han skriver, att ”ignoring minority racism is yet another collateral phenomenon of humanitarian racism” och att – i översättning -”humanitära rasister anser – vanligtvis utan att explicit uttala det – att endast vita människor kan vara helt ansvariga för sina handlingar”.

Inte finns det väl ”humanitära rasister” på Brå och Säpo?

Och inte är det väl så, att det finns humanitära rasister i Sverige som anser, att endast judar, men icke palestinska araber, t. ex. i Gaza, kan vara ansvariga för sina handlingar?

Mycket tyder på det, för det är ju endast judarna och Israel som i allmänhet görs ansvariga för situationen i det förutvarande mandatet Palestina.

Läs även MXp.

***

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,


Ett svar på ”BRÅ, Säpo och den humanitära rasismen”
  1. I seriously love your website.. Very nice colors & theme.

    Did you develop this site yourself? Please reply back as I’m hoping to create my very own website and would like
    to learn where you got this from or what the theme is named.
    Thanks!

Kommentarer är stängda.